7 Mart 2019 Perşembe

  Hiç yorum yok

Hız Limiti...


Adam arabasıyla hız limitinin 50 olduğu meskun mahalde 73 ile gidiyordu ve son iki ay içerisinde dördüncü defa polis tarafından durduruluyordu. Radarı fark etmediği için kendi kendine kızıyor ve nasıl bu kadar şanssız olabilirim diye söyleniyordu. Arabasını sağa çekti.
Trafik Polisi elinde defteri ile arabanın yanına geldi. Bu Polis çok iyi tanımasa da aynı apartmanda oturup arada karşılaşıp selamlaştığı komşusuydu. Bu sebeple iyice arabasının koltuğuna sindi. Bu cezadan daha kötü ve utanç verici bir durumdu. Hızlı gidip, trafik kurallarını ihlal ettiği için durdurulduğunda, memurun kapı komşusu çıkması.
Polis memuru “Merhaba . Birbirimizi böyle görmemiz çok ilginç” deyince. “Merhaba, beni eve giderken yakaladın. Son günlerde eve hep çok geç geldim. Çocuklarım beni uzun süredir çok az görüyor. Ben gittiğimde uyumuş oluyorlar. Ayrıca bu akşam yemeğini hep beraber yiyelim diye kararlaştırmıştık, o yüzden biraz hızlı gidiyordum galiba.
Ne demek istediğimi anlıyor musunuz?” diye cevap verdi. “Evet ne demek istediğinizi anlıyorum. Ayrıca trafik kurallarını ihlal ettiğini de biliyorum.” diye tekrar cevap verdi Polis memuru ve arabada beklemesini söyledi. Adam beklerken kendi kendine “Eyvah.. Bu taktik fazla işe yaramayacak gibi. Gene cezayı yedik” diye düşünürken, polis not defterine bir şeyler yazıyordu.
Adamda birden jeton düştü ” Neden benim ehliyetimi ve araba ruhsatını istemiyor ki” diye düşünmeye başladı. Memur arabaya yaklaştı açık camdan içeri bir not uzattı ve gidebileceğini söyledi. Adam bir anda sevinmişti. En azından komşuluğumuz bir işe yaradı diye. Bu bir yazıydı ve kağıtta şunlar yazıyordu:
“Sevgili komşum, benim bir kızım vardı. Altı yaşındayken bir araba çarpması sonucu kaybettik. Sebep ise aşırı hız idi. Çok hızlı olduğu için şoför direksiyon hakimiyetini kaybetmiş ve kaldırıma çıkmış, biz yürürken gözümüzün önünde kızımızı ezmişti. Bu kazadan dolayı, adam cezalandırıldı.
3 yıl hapishane cezası aldı. Bu adam hapishaneden çıkınca kendi çocuklarına sarılıp, öpüp, onları tekrar koklayabilecekti. Ama ben.. Bizim için kızımızı tekrar koklayıp, öpebilmek hayal oldu. Bin defa adamı affetmeye çalıştım. Normal bir kaza olsaydı belki zamanla başarabilirdim, ama sırf onun keyfi süratli araba kullanması kızımın hayatına mal oldu ve hâlâ kızımı düşünüyorum.
Hız sınırını aşan bir sürücü görünce her seferinde yaşadığım olayı hatırlıyorum. Lütfen dikkat et.” Adam bir süre yerinden kıpırdayamadı. Daha sonra kendine gelip, yavaş ve sakince aracını kullanarak evine gitti. Evine varınca, çocuklarına ve karısına sıkıca sarıldı.
Hayat çok değerli, sürekli dikkat etmek gerekir. Dikkatli araba kullan ve başkalarının hakkına saygı göster. Hiçbir zaman unutma, istediğin kadar araba satın alabilirsin, ama insan hayatını ne satın alabilirsin, ne de geri getirebilirsin.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder